vrijdag 2 mei 2008

Uitnodiging



Kunstwinkel 't Walvis Presenteert:

NAR=ME

25 mei t/m 3 juli 2008

De Nar=ten organiseerden maanden geheime ontmoetingen die naar
een expositie van het Nar=me in Kunstwinkel 't Walvis moesten leid-
en. Welnu, het resultaat is dat er na lange tijd een tweede expositie
van het Nar=me zal zijn na een eerdere in 1999, ja zeker de vorige
eeuw, in Galerie Slaphanger te Rotterdam. Een expositie die een
eclatant succes was.

Hierna gingen de Nar=ten voor een tijdje weer hun eigen weg, hielden
echter het Nar=me bij het werken altijd wel in het achterhoofd om toe
te groeien naar het feit dat het tijd werd voor een nieuwe expositie. Er
gingen de afgelopen periode wat Nar=ten weg, nieuwe kwamen er bij.
Ook andere en nieuwe media waarmee de Nar=ten hun kunst uitdruk-
ken werden geïncorporeerd zoals ceramiek en video en de digitale out-
putmogelijkheden van de computer.

Kortom veel nieuws na bijna negen jaar stilte op het Nar=tisch front.

Het Nar=me vond zijn oorsprong in Schiedam, maar voor deze expo-
sitie zijn er ook kunstenaars uit Rotterdam en Den Haag aangesloten
bij de Schiedamse Nar=ten. En inmiddels zijn er ook contacten gelegd
met kunstenaars uit de verenigde Staten en Argentinië.

De Nar=ten die u willen flabbergasten met de expo zijn:

Tineke Weber
SAGE - Saskia van Herwijnen & Gerrit van Schuppen -
Nico Kampman
Jet H.H. Crielaard
Xandra Severien
Gijs van Rij
Pieter Zandvliet
Mirjam Torongo


De multimediale opening zal plaats vinden op Zondag 25 mei om 16:05 uur


En op zondag 29 juni om 20.05 uur zal een Nar=tische filmavond gehouden worden
met films van de Nar=ten en gelijkgestemden en als hoogtepunt de Argentijnse film
"Nar=me Argentina" van Cecilia Garizoain., waarvan op de tentoonstelling de trailer
te zien is.



Kunstwinkel 't Walvis, Branderssteeg 3-7, 3111 BA Schiedam, Tel. 010 4262421

Open van woensdag t/m Zaterdag van 11:00-17:30 uur en op zondag van 12:00-17:30 uur